Vil du have tillid til, at anden bestemmer, hvad der skal stå på dit visitkort? Vil du lade din konkurrent designe dine skilte eller bestemme, hvem der ser din butik? Hvis du ikke strategisk vælger titlerne til dine metatags, så er det netop det du lader dine konkurrenter gøre. Og det er ikke godt for din forretning. Det er ligesom, at have ’lorem ipsum’ skrevet på sit materiale. Du skal i stedet selv lære lidt om SEO og, hvis du ikke har kunnet finde den rigtige guide, så har onlinebloggen lavet en super guide, hvis du gerne vil vide mere om linkbuilding så kig inde på Onlinebloggen. I stedet for at stole på, at andre mennesker gør deres arbejde ordentligt og at de tilbud du får, er det helt rigtige. Så skylder du dig selv og dine forretning at sætte dig ind i konceptet, SEO. Her kan du læse alt hvad der er værd at vide om linkbuilding – og mere til. SEO lader DIG diktere, hvad der skal vises i søgeresultaterne. Hvis tusindvis af mulige kunder ser tilfældige tekster på internettet om din forretning, så lader du virkeligt bare pengene flyve over hovedet på dig. Hvis du ikke tager denne fantastiske chance for at få gratis opmærksomhed fra din kunder.
Nemt at komme i gang
Den gode nyhed ville alle de her problemstillinger er, at de er lette at fikse. SEO giver dig kontrollen tilbage, sådan du kan spore din virksomhed tilbage på rette kurs. Er din virksomhed på sociale medier, såsom Facebook? SEO spiller en vigtig rolle her. Når dit indhold bliver delt af brugere på Facebook, så påvirker din SEO direkte, hvad det er de ser. Har du ikke lagt mærke til, at der under hvert link står noget tekst og måske et billede? Det er alt sammen noget der er bestemt af din SEO. Det er derfor meget vigtigt, at du har styr på dine meta tags, sådan det ikke bare er tilfældige ting de kommer til at se. En specialist i SEO vil kunne hjælpe dig med at håndtere dette sammen med din marketing afdeling. Med SEO bestemmer du, hvad det er de skal læse. Efterfølgende kan dine nyheder spredes med lysets hast på tværs af flere sociale medier.
Bliv synlig med links og SEO
Hvis du har fået oprettet en fin og ny hjemmeside, så er der højest sandsynligt ikke nogen der kan finde den, medmindre de Googler dit navn. Men, din hjemmeside er det første dine kunder vil se. Din hjemmeside kan generere leads og e-mailadresser, som man efterfølgende bruge til at konvertere til kunder. Men, hvis folk ikke kan finde din hjemmeside er det jo lige meget. Det er her SEO kommer ind i billedet. SEO handler ikke bare længere om at have en god placering i søgeresultaterne. Moderne søgemaskineoptimering er en naturlig forlængelse af virksomhedens mål og strategier. Som tidligere nævnt, så er SEO ikke bare prikken over i’et men nærmere en vigtig ingrediens i selve kagen. Når du beslutter dig for at få lavet en ny hjemmeside er det derfor vigtigt, at du tænker SEO ind i den helt fra starten af. Ellers kan det være op ad bakke.